Het project dat in kwartaal 4 centraal staat wordt 'Spelende mens' genoemd. Hier zijn we met zowel 3D als 2D als bij Didactiek mee bezig geweest. Bij 3D hebben we spelende mens gecombineerd met het onderwerp 'Het Diner'. We hebben deze periode samen gewerkt met een klasgenoot. Dit vond ik erg fijn. Ik merk dat we binnen onze opleiding niet vaak met elkaar samen moeten werken. Ik heb de opdracht met Jolein samen gemaakt. Ieder groepje kreeg één tafel. Uiteindelijk was het doel dat we in de laatste week een diner met z'n alle hadden waarbij het element 'spelen' ook aan de orde kwam. Wij hebben ervoor gekozen om alle borden, alle glazen, alle messen, alle vorken etc. allemaal aan elkaar vast te maken. Ons uitgangspunt hierbij was dat het noodzakelijk werd om met elkaar samen te gaan werken om iets te kunnen eten. Door deze vervreemding werd het meteen ook een mooi beeld. We hebben ervoor gekozen alles wit te maken. Zowel al het servies als de tafel maar ook de krukjes. Om toch het spelelement erin te laten vonden we het een leuk idee om juist het eten fel gekleurd te maken. Waardoor je dus nog voorzichtiger moet gaan eten, wil je niet gaan knoeien. Aan dit feit hebben we een spelelement gekoppeld. We hebben in de vorm die je telkens op onze tafel terug ziet keren (deze vormen zijn te zien op ieder soort servies) gekleurde 'rondjes' gemaakt die overeenkomen met de kleuren van het eten. Als je geknoeit hebt is het de boedoeling dat je met deze gekleurde rondjes je 'knoeisel', als het ware bedekt. Dit zodat je niet meer kunt zien dat er geknoeit is. Zo kun je een spelletje spelen wie als eerste bijv. zijn gekleurde rondjes op heeft of juist wie er nog de meeste heeft hangen.
Jullie zien hier nog enkele foto's van ons project.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten