zondag 22 april 2012

Mijn eigen Alfabet

Letter - Beeld

In deze opdracht ontwikkelen we een eigen alfabet. We passen dit toe in een korte tekst die uiteindelijk een ruimtelijk beeld gaat opleveren. 
Wij kennen ons eigen alfabet van A tot Z. Bij deze opdracht gaat het er om dat we naar aanleiding van de omgeving om ons heen, gevoelens, toeval etc. een eigen communicatiesysteem in elkaar zetten. 

Hieronder staat beschreven hoe mijn alfabet in elkaar zit en hoe ik uiteindelijk hier een beeld van heb weten te maken. 

 We zien hier het alfabet van A tot Z hoe wij het kennen. Ik ben tot de ontdekking gekomen dat een jaar 52 weken heeft. Als ik dit deel door 2 kom ik op 26. 26 letters heeft het Alfabet. Dit wil dus zeggen dat iedere 2 weken in een jaar staat voor een letter. Dit zien we exact zo in de afbeelding hierboven. Mijn uitgangspunt was de horoscoop en astrologie. Voor iedere periode staat willekeurig een dier. Dit is dus mijn eigen communicatiemiddel aan de hand van de datum waarin je in 2012 geboren wordt. De jaarhoroscoop van 2012!

De bedoeling was om hier vervolgens een beeld van te gaan maken. Ik ben afbeeldingen gaan zoeken van de desbetreffende dieren en heb deze dieren zo vereenvoudigd dat er een soort grafisch vorm ontstond. 

Beeldtaal voor iedere letter
Nu was het voor mij de taak om hier een 3d ruimtelijk beeld van te maken. Hier zie je mijn eindresultaat:



Ik heb ervoor gekozen om de 'letters' uit hout te halen en deze te bekleden met stof. Stof vond ik hierbij een goede materiaalkeuze omdat dit ook weer verband heeft met de dieren waar het tenslotte om draait.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten